Hemma är bäst!

Mina närmaste skrattar åt mig när jag pustar o säger att jag vill va' hemma...sitta och skriva.
- Det har du sagt nu i typ 5 år!
Hmmm, kanske är det dax!?
Min tanke i år är att ha med datorn på turnén och skriva! Jag valde en lite roll för att ha tid till detta.
I princip börjar turnén på fredag! Repveckorna räknas inte.
Dom senaste två veckorna har varit kämpiga! Nä, Södra Berget kändes lite "Shining"... nu spelar vi 4 föreställningar till där, sen så...
Det jobbiga med Fars är att det i långa loppet blir rätt så andefattigt. Jag vet det. Jag visste det. Men vi är en skön ensemble, så vi får säkert kul i vår! Dessutom har jag massor av böcker att läsa!
Men jag längtar alltid hem.
Det kanske är bra? När jag kliver innanför dörrarna, känns det som om jag har en galge i munnen, så stort ler jag!
Det kändes underbart att vakna i sin egen säng imorse! En knapptryckning på kaffeapparaten, fylla på bönor, dricka sakta o njuta. Lalla omkring i lägenheten, se ut över vattnet (isen) och snöyran. Fixa o dona lite, laga sin egen mat och se ut som en trädgårdstomte! 
Välkomnar fyra dagar av ledighet!
 
Skogspromenad
Selma o jag på promenad. Selma älskar snön. Jag är lite less.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0