Dolores Tystnad - Tagning!



Vi spelar in filmen "Dolores Tystnad" på Grimmestorp i Härja socken. Jag har inte haft med mig datorn...hinner nog inte skriva nå't ändå när jag är där. Tidiga mor'nar och sena kvällar. Vi håller på att regna bort, men trots det är stämningen god!
Filmen är skriven och regisseras av Görel Crona. Den handlar om 3 kvinnor (Maria Lundqvist, Malin Arvidsson och jag) som får en stor gård i arv, utan att veta varför och utan att känna varandra. Under tre dagar på gården kommer obehagliga sanningar fram, minnen väcks och kvinnorna genomgår livsavgörande val... allt pga av Dolores tystnad. Hon som gav dom gården.
Vi bor och lever på Grimmestorp/gården, samtidigt som vi spelar in. Familjen Dolores!! Hela teamet... och vi har det bra! Vaknar i min himmelsäng (som Gustav III sovit i) tidigt tidigt...läser manus, funderar...hör smattret av regn. Går iväg till frukost. Och trots regn o kyla, så är varje dag spännande! Hur scenerna utvecklas...Älskar stunderna när dagen är slut och jag får sätta mig framför brasan och småprata. Trots dramat har jag skrattat sååå mycket...mest med Bengt Nilsson , denna underbara människa!
Vi spelar in hela juni! Premiär nångång nästa år!

Kommentarer
Postat av: Bengan

Hejsan Carina, kunde inte låta bli att läsa bakrutan på bilen, kanske är meningen oxå ;) såg att Johan Fagerudd är med i den produktionen, är det månne en Johan från Finland...??? mvh bengan :)

2009-12-02 @ 18:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0