Nice!

Måndagförmiddag packade jag snabbt för en veckas semester. Mamma fyllde år och trodde att hon skulle bli bjuden  på middag av mig i Gamla Stan...jag hade oxå lovat sol! Vad hon inte visste denna regniga måndag, var att jag menade Gamla Stan i Nice! Hon fick 2 timmar på sig att packa. Under tiden drack vi champagne och jag meddelade oxå en förvånad pappa att mamsen blir borta en vecka. Han delade hennes glädje och skjutsade ut oss till Arlanda.
I Nice väntade Nelle o Lasse! Champagne igen (naturligtvis! Det får man alltid hos dom)! Dessutom hade dom förberett en diné formidable! Mammas favorit: Crevettes. Till förrätt gaspacho. Rosévin. Vi satt ute på altanen och det var fortfarande +26 på kvällen. Mamma och Lasse tog en långpromenad efter middagen medan Nelle o jag pratade om livet (tror jag)... vid 01 så somnade jag tvärt på min säng...i bakgrunden hörde jag mamma o Lasse komma hem.
Imorse vaknade jag strax efter nio!! Tog på mig träningskläder och tog en powerwalk/lugn jogg på ca 1 tim på Promenades des Anglais, avslutade med ett dopp i havet....härligt! När jag kom hem hade frukost dukats fram på altanen... ahh så bra man har det!
Efter frukost (12.00)vilade jag en stund, sen tog mamma o jag en promenad. Vi var hemma igen ca 17.00...och då hade vi hunnit med liiite shopping, öl i solen vid Justitiepalatset och en "snack" på vägen hem.
Nu ligger vi med öppen altandörr på övervåningen i vårt rum o vilar...innan kvällens övningar. Idag är det +31!! Nää, jag klagar inte!


Mamma och Lasse


Nelle och Lasse



Jag o Mamma



Nelle, Lasse o Mamma på altanen.

Kommentarer
Postat av: Guapa Jessie

Gu va härlig med 31+ :D idag var de 20+ här i uppsala. :)

2008-07-23 @ 01:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0