Irriterad på

Det finns vissa saker jag är irriterad på! Jaja, jag vet...man ska välja sina krig...inte lägga energi på fel saker, men jag vill ändå gnälla på detta:

* Det är svårt att vara hundägare i Sverige och vara på resande fot! Först o främst SJ! Jag försöker vara "klimatvänlig" och ta tåget istället för bilen.... på SJ får man klicka i "djur tillåtet" när man bokar. Så långt allt väl, men sen ombord så inser man att alla vi med hundar och katter får trängas huller om buller i en avdelning. Ingen koll på om djuren är stora eller små i bokningen, och man har alltså EN plats var. Gången tas upp av stackars stora hundar som får klivas över o i vissa fall trampas på. Varför gör man inte som på flyget? När man bokar får man ange kg på hunden och "placeras" därefter. Och varför finns ingen avdelning för oss i 1a klass? Om man nu vill det....Likaså på hotell, om man nu överhuvudtaget får ta med hunden! Som hundägare får man då rökrum. Tyvärr tillhör jag sorten ickerökare och allergiker. Därför skaffade jag mig en Bichon Frisé, en ras som inte hårar och som i de flesta fall fungerar för allergiker.
Näää, jag tar bilen nästa gång! Finns det nån site med hotell, pensionat som tar emot hundar??

* Det är svårt att umgås med någon numera och ha en hel konversation! Mitt i kommer ett mobilsamtal som MÅSTE besvaras! Vid en middag en gång när jag bad alla stänga sina mobiltelefoner om det inte var ngt viktigt, så tittade alla konstigt på mig som om jag tagit bästa biten, godiset, mannen...whatever...ifrån dom.
En date jag hade, satt ideligen och svarade/pratade i telefon....sen sa han "ja, var va' vi"? Efter 5min kom nästa samtal... Jaa, det blev bara EN date med honom...hur tänkte han egentligen? Dessutom mailade han nästa dag och tackade för en trevlig lunch och undrade när vi kunde ses igen!?
Man känner sig kränkt och oviktig. Stäng av mobilen ibland. Ta in omgivningen, lyssna, titta...andas djupt och le! Fri!

* Comhem - går bort!


Slut på irritationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0