Maria Alloh

Inte långt från Grimmestorp, bor Maria Alloh. Nu i veckan hade hon vernissage och visade sina senaste alster. Det var en installation i mystikens tecken, där objekten var skönt utställda i naturen, i vatten, på stubbar och...bilar! Gamla bilar typ Fleetwood (har jag lärt mig)! När man blir förälskad, så vill man visa världen sin förälskelse...så därför tog jag endel bilder för att "dela med mig"!
Maria Alloh kommer vi att få se mer av i framtiden, det är jag säker på! Så det är bäst att köpa hennes konst nu..sen kanske man inte har råd! Jag kom hem med tre stycken "anderör", Maria Lundqvist köpte endel och Malin Arvidsson likaså!
Har ni vägarna förbi Grimmestorp, så fråga efter Maria Alloh! Jag vet att hon har utställningar på gång runt om i Sverige, så jag återkommer med info!
Tills vidare får ni se några bilder jag tog...


Dessa anderör finns nu hemma hos mig!














Per Oscarsson såg intresserad ut.






Ett fat, fotot tagit ovanifrån.


Raku-tekniken är tidskrävande...




Även inne i ateljén fanns konst.

Kommentarer
Postat av: E

Tack för allt Carina! Vad har du för dig inom film den närmaste framtiden?

2009-09-19 @ 12:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0