Sista dagen i Nice...

28/7
Sista dagen i Nice...vi åker hem 19.30 ikväll. Jag vaknade 6.30 av värmen...drog på mig träningskläderna o tog min sista jogg på Promenade des Anglais (för denna gången). Känner mig nöjd...varje morgon  joggat, simmat. Imorse låg havet stilla, himlen blå. Härligt sätt att börja sin dag!
Mamma promenerar ner till havet o tar en meditations-stund vid Castel Plage o väntar på mig. Sen går vi genom Cours Saleya, marknaden (idag antikmarknad) o slår oss sen ner på Kayenne K'fe vid Place de Palais o tar en kaffe...tittar på folklivet. Idag tog vi en nybakad croissant o köpte 2 extra med till Nelle o Lasse...som hade tänkt på samma sak o varit nere hos sin bagare o köpt croissanter!!
Igårkväll åt vi en underbar middag på Safari (ligger på Cours Saleya, rekommenderas!!). Jag åt grillad svärdfisk...mmm.
På väg till Safari märkte vi att hela Place Garibaldi var ett galleri!! Massor av rolig konst!
Nu ska jag kanske iväg och shoppa lite.....men först kaffe o ytterligare en croissant!!! Hmm...tur att man sprrungit... När jag kommer hem får jag lägga om kosten lite.
Längtar jättemycket efter Selma!! Imorgon ska jag hämta henne!


Rolig konst på Place Garibaldi
Kan ses varannan söndag. Varför inte börja på Café de Turin...?

Tack o skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0