Att inte bo hemma!

Det är ett dilemma
att aldrig få va' hemma!
Pyssla, fixa och allt annat man måste alt. vill göra i hemmets lugna vrå....
Detta att komma hem, slå sig ner i soffan en stund och läsa, kolla tv, och sen tillaga nå't gott etc.....det kan man inte när man bor på hotell! Jovisst kan det vara mysigt att ta in på hotell nå'n gång, äta en fantastisk frukostbuffé osv.. MEN, bor man på hotell nästan jämt och jobbar, jobbar...ja, då längtar man hem!
Så nu när jag skulle börja repa i Göteborg på Lorensbergsteatern (efter en vår- och sommarturné), så kom en ångestvind över mig när jag visste att Selma o jag skulle "trängas" i ett hotellrum - rökrum dessutom när man har hund!! Första repomgången är 2 veckor, och andra 3 veckor...puh!
Jag ringde Mimmi på 2Entertain, och...gnällde. Tack o lov tog hon tag i detta och jag blev erbjuden en liten lägenhet i centrala Göteborg!
Selma och jag stortrivs! Varje dag har vi en liten pratstund med fantastiska Pernilla i husets reception, som ordnar o fixar! Vi tar en promenad till teatern och känner oss allmänt "hemma"! Så vill ni bo i Göteborg -inte på hotell- utan i fina, renoverade lägenheter, för bra priser, så gå in på www.designapartments.se och kolla...o boka! Tack tack Mimmi! Och tack Pernilla! Nu känns livet gôtt!

Här bor jag!



Mimmi och jag tar ett glas vin på Soho efter dagens repetitioner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0